Selasa, 1 Disember 2009

Rumah Nendaku Y menakutkan!!!!!!

Sejak dr aku kecik sampila aku dh beso, bile blk kampung nenak aku y kat Batu Pahat mesti rase mcm dm cite scary muvie. Lebih2 lg bile ari menginjak k malam.. Tiap kali nk tdo, msti ktorg dengar macam2 bunyi dr kebun kelapa sawit n hutan d belakang uma nenda aku ne. Kejadian lebih scary bile tiap kali ktorg wat kenduri tahlil or sebagainya. Penah berlaku masa nk wat kenduri tahlil kt uma nenda aku 2, pakcik aku ternampak lembaga putih merayau kat halaman uma nenda aku ne. N yang paling menakutkan slps habis kenduri, ktorg dengar suare sayu2 seperti menangis dr belakang uma nenda aku.

N kalau korang nk tau, sampai skrng ne aku x berani nk naik uma atas sorng2 even ari siang. Mesti sape2 akn mjadi mangsa utk aku ajak teman skali. Menurut mak aku, myb sume ne jd coz dulu arwah atok aku ader rawat orang y sakit santau n sbgnye kt uma atas 2. Manela kte tau kn kalu bnde2 macam2 masih ader lg kt c 2. Walaupn biase n nmpk mcm x menyermkn, tp tiap kali bile nek kt uma atas 2 akan rase s'olah2 "sesuatu" sedang memerhatikn kte n dgn automatik akn rase seram. Mula2 aku ingt aku jerk y rase perasaa mcm ne, tp upenye family n sepupu2 aku pn rase y same. So bkn imaginasi aku sorng la kn. Biasela kn uma lama lebih2 lg bile dulu arwah atok aku ader ubat2 org sakit kire mcm pgamal perubtn tradisional.

Yelah bkn x nk percye bende2 macam ne, tp kte percaye bende2 ne wujud kn. Apepn yang penting dalam diri kite percaye bahawa tiada kuasa y lebih hebat d muka bumi ini melainkn kuase dr Allah... (tazkirah cikit),,hheehhe.







Kat pokok nela y ktorg nmpak "bende" putih mase malam ari.










Kat halaman ne la y pak sedara aku nmpak lembaga puti berlegar2 masa mlm kenduri tahlil



Tengok la utan kt belakng uma nendaku,, waktu malam mmg seram. Y sedih nye ktorg xleh nk wat ape2 coz 2 kebun org. Tuan kebun x kasi wat ape2 kt kebun die.

Nelah serbe cikit cite pasal uma nenda aku y misterius bd aku n family ktorg y lain. Y aku sallut habis ngn nenda n maklang aku y duk uma 2. Betapa beraninye stay kt uma y bg aku agk menyeramkn.. Myb nenda n maklang dh tinggl kt c 2, so dah biase ngn suasana kt uma n sekeliling uma 2. Bagi ktorg y jarang blk ne rase la perasaan y macam2... N agknye "bende2" 2 pn x knl sngt ngn ktorg ne...... hihiihihihihihihhhhhiiiiii....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan